http://ubkmahkotamelaka.blogspot.com/

Guru Bimbingan dan Kaunseling

Tn Hj Abu Zaki b Baki
Pn Rohaya bt Saleh
Pn Rugayah bt Sulaiman
Pn Rodziah bt Ismail
Pn Hjh Kamsiah bt Shaari

Monday, April 26, 2010

SEKOLAH BARU SMK PERNU

Pada minggu lepas, aku dapat surat arahan daripada pengetua untuk mengurskan perpindahan pelajar ke SMK Pernu yang ihantar oleh PPD Melaka Tengah. Menurut surat tersebut sekolah ini akan dibuka pada 21 Jun 2010 dan bahagian pentadbirannya akan beroperasi pada 1 Jun 2010.
Bermula hari Khamis 23/04/2010,aku mula bergerak ke kelas-kelas terutama Tingkatan 1 dan 2. Aku beri taklimat sedikat berkenaan dengan sekolah baru. Permohonan pertukaran terbuka kepada pelajar yang tinggaldi Kg Pernu, Bukit Kecil, Bukit Pegoh, Bukit Meta, Bukit Larang, Telok Mas, Bukit Tembakau, Alai dan Bukit Durian. Terbuka juga kepada yang lain kalau rasa nak naik bas dan bangun awal. Taklimat ke tingkatan 4, aku buat setalah aku call En Mohd Nizam untuk mendapatkan kepastian mengenai pakej mata pelajaran tingkatan 4.
Rehat menengah rendah dan atas, ramai pelajar yang datang berjumpa aku untuk dapatkan borang pertukaran. Insyallah dalam minggu ni aku cuba clearkan dulu borang permohonan dan selepas ni nak masukkan dalam disket yang dibekalkan. Menurut surat yang dihantar 4 buah sekolah yang terlibat adalah SMK Telok Mas, SMK Padang Temu, SMK Amir Molek dan SMK Seri Mahkota.

No comments:

Post a Comment